Polityka prywatności
Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch na stronie i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies?

Polityka prywatności i plików cookies

Dzień dobry!

Jeżeli tutaj trafiłeś/trafiłaś, to niezawodny znak, że cenisz swoją prywatność. Doskonale to rozumiemy, dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie ten dokument, w którym znajdziesz zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies w związku z korzystaniem ze strony internetowej https://aliant.com.pl

Informacja formalna na początek – administratorem strony jest Anmarsoft Marcin Olech, ul. Lęborska 3b, 80-386 Gdańsk, NIP: 6441887774.

W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z polityką prywatności, w każdej chwili możesz skontaktować się z nami, wysyłając wiadomość na adres kontakt@anmarsoft.eu

Skrócona wersja – najważniejsze informacje

Dbamy o Twoją prywatność, ale również o Twój czas. Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie skróconą wersję najważniejszych zasad związanych z ochroną prywatności.

  • Kontaktując się z nami, przekazujesz nam swoje dane osobowe, a my gwarantujemy Ci, że Twoje dane pozostaną poufne, bezpieczne i nie zostaną udostępnione jakimkolwiek podmiotom trzecim bez Twojej wyraźnej zgody.
  • Powierzamy przetwarzanie danych osobowych tylko zaufanym partnerom oraz sprawdzonym i zaufanym podmiotom świadczącym usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych.
  • Korzystamy z narzędzi analitycznych Google Analytics, które zbierają informacje na temat Twoich odwiedzin strony, takie jak podstrony, które wyświetliłeś, czas, jaki spędziłeś na stronie czy przejścia pomiędzy poszczególnymi podstronami. W tym celu wykorzystywane są pliki cookies firmy Google LLC dotyczące usługi Google Analytics. W ramach mechanizmu do zarządzania ustawieniami plików cookies masz możliwość zadecydowania, czy w ramach usługi Google Analytics będziemy mogli korzystać również z funkcji marketingowych, czy nie.
  • Zapewniamy możliwość korzystania z funkcji społecznościowych, takich jak udostępnianie treści w serwisach społecznościowych oraz subskrypcja profilu społecznościowego. Korzystanie z tych funkcji wiąże się z wykorzystywaniem plików cookies administratorów serwisów społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Google+, Instagram, Pinterest.

Jeżeli powyższe informacje nie są dla Ciebie wystarczające, poniżej znajdziesz dalej idące szczegóły.

Dane osobowe

Administratorem Twoich danych osobowych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych jest  Anmarsoft Marcin Olech, ul. Lęborska 3b, 80-386 Gdańsk, NIP: 6441887774

Cele, podstawy prawne oraz okres przetwarzania danych osobowych wskazane są odrębnie w stosunku do każdego celu przetwarzania danych (patrz: opis poszczególnych celów przetwarzania danych osobowych poniżej).

Uprawnienia. RODO przyznaje Ci następujące potencjalne uprawnienia związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:

1) prawo dostępu do danych osobowych,
2)prawo do sprostowania danych osobowych,
3) prawo do usunięcia danych osobowych,
4)prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
5)prawo do wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
6) prawo do przenoszenia danych,
7)prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
8)prawo do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli takową zgodę wyraziłeś.

Zasady związane z realizacją wskazanych uprawnień zostały opisane szczegółowo w art. 16 – 21 RODO. Zachęcamy do zapoznania się z tymi przepisami. Ze swojej strony uważamy za potrzebne wyjaśnić Ci, że wskazane powyżej uprawnienia nie są bezwzględne i nie będą przysługiwać Ci w stosunku do wszystkich czynności przetwarzania Twoich danych osobowych. Dla Twojej wygody dołożyliśmy starań, by w ramach opisu poszczególnych operacji przetwarzania danych osobowych wskazać na przysługujące Ci w ramach tych operacji uprawnienia.

Podkreślamy, że jedno z uprawnień wskazanych powyżej przysługuje Ci zawsze - jeżeli uznasz, że przy przetwarzaniu Twoich danych osobowych dopuściliśmy się naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych, masz możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Zawsze możesz również zwrócić się do nas z żądaniem udostępnienia Ci informacji o tym, jakie dane na Twój temat posiadamy oraz w jakich celach je przetwarzamy. Wystarczy, że wyślesz wiadomość na adres kontakt@anmarsoft.eu. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, by interesujące Cię informacje zostały wyczerpująco przedstawione w niniejszej polityce prywatności. Podany powyżej adres e-mail możesz wykorzystać również w razie jakichkolwiek pytań związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.

Bezpieczeństwo. Gwarantujemy Ci poufność wszelkich przekazanych nam danych osobowych. Zapewniamy podjęcie wszelkich środków bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych wymaganych przez przepisy o ochronie danych osobowych. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.

Wykaz powierzeń. Powierzamy przetwarzanie danych osobowych następującym podmiotom:

  1. Cambridge Diagnostics Sp. z o. o – zaufany partner (dystrybutor naszego oprogramowania komputerowego) - w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie lub przedłożenie oferty, o ile było takie zapytanie, usługi w zakresie sprzedaży licencji oprogramowania Aliant, zarządzania licencjami oprogramowania Aliant oraz wsparcie użytkowników oprogramowania Aliant

Wszystkie podmioty, którym powierzamy przetwarzanie danych osobowych gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa.

Cele i czynności przetwarzania

Kontakt e-mailowy. Kontaktując się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej, w tym również przesyłając zapytanie poprzez formularz kontaktowy, w sposób naturalny przekazujesz nam swój adres e-mail jako adres nadawcy wiadomości. Ponadto, w treści wiadomości możesz zawrzeć również inne dane osobowe.

Twoje dane są w tym przypadku przetwarzane w celu kontaktu z Tobą, a podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda wynikające z zainicjowania z nami kontaktu. Podstawą prawną przetwarzania po zakończeniu kontaktu jest usprawiedliwiony cel w postaci archiwizacji korespondencji na potrzeby wewnętrzne (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

Treść korespondencji może podlegać archiwizacji i nie jesteśmy w stanie jednoznacznie określić, kiedy zostanie usunięta. Masz prawo do domagania się przedstawienia historii korespondencji, jaką z nami prowadziłeś (jeżeli podlegała archiwizacji), jak również domagać się jej usunięcia, chyba że jej archiwizacja jest uzasadniona z uwagi na nasze nadrzędne interesy, np. obrona przed potencjalnymi roszczeniami z Twojej strony.

Pliki cookies i inne technologie śledzące

Nasza strona, podobnie jak niemal wszystkie inne strony internetowe, wykorzystuje pliki cookies, by zapewnić Ci najlepsze doświadczenia związane z korzystaniem z niej.

Cookies to niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (np. komputerze, tablecie, smartfonie), które mogą być odczytywane przez nasz system teleinformatyczny.

Korzystamy wyłącznie z cookies podmiotów trzecich.

Więcej szczegółów znajdziesz poniżej.

Zgoda na cookies. Podczas pierwszej wizyty na stronie wyświetlana jest Ci informacja na temat stosowania plików cookies wraz z pytaniem o zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Zawsze możesz zmienić ustawienia cookies z poziomu swojej przeglądarki albo w ogóle usunąć pliki cookies. Pamiętaj jednak, że wyłączenie plików cookies może powodować trudności w korzystaniu ze strony, jak również z wielu innych stron internetowych, które stosują cookies.

Cookies podmiotów trzecich. Nasza strona, podobnie jak większość współczesnych stron internetowych, wykorzystuje funkcje zapewniane przez podmioty trzecie, co wiąże się z wykorzystywaniem plików cookies pochodzących od podmiotów trzecich. Wykorzystanie tego rodzaju plików cookies zostało opisane poniżej.

Analiza i statystyka. Wykorzystujemy cookies do śledzenia statystyk strony, takich jak liczba osób odwiedzających, rodzaj systemu operacyjnego i przeglądarki internetowej wykorzystywanej do przeglądania strony, czas spędzony na stronie, odwiedzone podstrony etc. Korzystamy w tym zakresie z Google Analytics, co wiąże się z wykorzystaniem plików cookies firmy Google LLC. W ramach mechanizmu do zarządzania ustawieniami plików cookies masz możliwość zadecydowania, czy w ramach usługi Google Analytics będziemy mogli korzystać również z funkcji marketingowych, czy nie.

Narzędzia społecznościowe. Zapewniamy możliwość korzystania z funkcji społecznościowych, takich jak udostępnianie treści w serwisach społecznościowych oraz subskrypcja profilu społecznościowego. Korzystanie z tych funkcji wiąże się z wykorzystywaniem plików cookies administratorów serwisów społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Google+, Instagram, Pinterest.

Logi serwera

Korzystanie ze strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest strona. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera.

Logi obejmują m.in. Twój adres IP, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym z jakiego korzystasz. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.

Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane przez nas w celu Twojej identyfikacji.

Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.

Jesień za pasem, a wraz z nią przedstawiamy kolejną aktualizację Alianta – modyfikacje na wydrukach diety. Co kryje się pod tym hasłem? Czytaj dalej, gdyż wszystko pokazujemy i tłumaczymy. W sumie wprowadziliśmy 5 nowości.

1. NOWA SEKCJA NA WYDRUKACH DIETY – ZALECENIA DO DIETY

Po wejściu do jednego z szablonów wydruku (PDF i HTML) z pewnością nie da się nie zauważyć nowej zakładki – ‘Zalecenia’. Na zdjęciu 1. widać podgląd okna z otwartą zakładką z zaleceniami.

Zdj. 1 Konfiguracja wydruku diety – nowa zakładka ‘Zalecenia’.

Zakładkę z zaleceniami możemy dopasować do swoich potrzeb i upodobań. Mamy następujące możliwości:

  • możliwość edycji nagłówka, co pozwala np. na spersonalizowanie nazwy zaleceń czy wpisania treści, która w danym momencie będzie nam potrzebna;
  • możliwość wyboru systemowego zdjęcia spośród aż 6 propozycji (zdj. 2);

Zdj. 2 Systemowe propozycje zdjęć do zaleceń.

  • możliwość podmiany systemowego zdjęcia na swoje zdjęcie – wystarczy wskazać własne zdjęcie na dysku komputera. Aby to zrobić klikamy w podgląd obecnie widocznego zdjęcia (zdj. 3);

Zdj. 3 Zmiana zdjęcia systemowego na własne.

  • możliwość wyłączenia suwakiem zdjęcia;
  • możliwość wyboru i edycji predefiniowanego, systemowego szablonu zaleceń na potrzeby bieżącej diety;

    Wraz z aktualizacją zostanie pobrany jeden, predefiniowany, systemowy szablon treści zaleceń. Aby treść szablonu pojawiła się na podglądzie, należy wybrać go na liście szablonów, co widzimy na zdjęciu 4.

Zdj. 4. Wybór predefiniowanego szablonu treści zaleceń.

Po wybraniu szablonu możemy go edytować (zdj. 5). Pamiętajmy, iż zmiany zapiszą się na potrzeby bieżącej diety.

Zdj. 5 Edycja predefiniowanego szablonu treści zaleceń na potrzeby bieżącej diety.

Uwaga: Zmianę treści szablonu na trwałe możemy dokonać po wejściu w menu w ‘Ustawienia – szablony zaleceń’. Po zapisie tam zmian, w celu załadowania nowej treści, na nowo należy wybrać edytowany wcześniej szablon. Patrz punkt 2.

WAŻNE!

Przekazywanie diety innemu użytkownikowi.

Kiedy przekazujemy ułożoną przez nas dietę innemu użytkownikowi, to wraz z dietą będą się przekazywać także zalecenia do diety (o ile były one dołączone), ale bez naszego zdjęcia. Ta zasada ma zastosowanie przy przekazywaniu diety za pośrednictwem Centrum Wymiany Diet oraz przy imporcie pacjenta (wraz z importem pacjenta pobierzemy jego diety).

Otwarcie diety

Tylko otwarcie całej diety załaduje również przypisane do niej zalecenia.

Dietę w całości możemy otwierać na 3 sposoby. Pierwszy sposób – poprzez ‘Dieta – otwórz’, drugi sposób – w karcie pacjenta w zakładce ‘Dieta – zrealizowane’, trzeci sposób – w kartotece pacjentów w kolumnie ‘Wybierz dietę’ wraz z wybraniem pacjenta, do którego jest przypisana.

Aby sprawdzić, czy do diety są dodane zalecenia, można rozwinąć widok diety w oknie ‘Dieta-Otwórz’ (zdj. 6).

Zdj. 6 Widok pliku z zaleceniami do diety w oknie ‘Dieta – Otwórz’.

Układając nową dietę na bazie już wcześniej ułożonych, możemy zaimportować do niej same zalecenia (z innej diety). Jak to zrobić? Po wejściu w ‘Dieta – otwórz’ odnajdujemy poszukiwane zalecenia i po ich zaznaczeniu, przeciągamy je na prawo do PLANU DIETY (gdziekolwiek) lub naciskamy klawisz ‘DODAJ DO PLANU’ (zdj. 7).

Zdj. 7 Import samych zaleceń z innej diety do bieżącej.

2. SZABLONY ZALECEŃ – RÓŻNE TREŚCI W ZALEŻNOŚCI OD PACJENTA

Dorobiliśmy możliwość utworzenia nowych szablonów treści zaleceń, ich edycji oraz usunięcia (zdj. 8). Poszukiwane funkcjonalności odnajdziemy po wejściu w menu w ‘Ustawienia – Szablony zaleceń’.

Zdj. 8 Dodawanie nowych szablonów zaleceń, edycja, usuwanie.

Wszystkie zmiany wykonane na oknie ‘Konfiguracja szablonów zaleceń do diety’ (zdj. 9) zapisują się na trwałe. Możemy dodawać nowe szalony zaleceń, edytować już istniejące, bądź usuwać niepotrzebne. Warto pamiętać, że po zmianie treści w tym miejscu, aby zmieniona treść pokazała się na wydruku, trzeba na nowo wybrać edytowany szablon (podczas konfiguracji wydruku, w zakładce ‘zalecenia’).

Zdj. 9 Okno konfiguracji szablonów zaleceń do diety – dodawanie nowych, edycja oraz usuwanie.

Jak dodać nowy szablon zaleceń?

W celu dodania nowego szablonu klikamy w niebieski plusik, następnie na oknie ‘Dodaj nowy szablon’ nadajemy nazwę zaleceń (zdj. 10).

Zdj. 10 Dodawanie nowego szablonu zaleceń do diety.

Następnie wpisujemy treść zaleceń i wychodzimy z tego okna naciskając na krzyżyk (zdj. 11).

Zdj. 11 Uzupełnienie treści zaleceń do nowego szablonu.

Wielkość okna regulujemy przykładając kursor myszki do krawędzi okna i przytrzymując na lewym kliku przeciągamy do pożądanej wielkości (zdj 12).

Zdj. 12 Regulacja wielkości okna ‘Zalecenia do diety’.

Po rozwinięciu listy zaleceń widzimy dodane przez nas zalecenia (zjd 13). W ten sposób możemy przygotować sobie różne zestawy szablonów zaleceń.

Zdj. 13 Podgląd wszystkich dodanych szablonów zaleceń do diety.

3.  DIETA ORAZ PLAN TYGODNIOWY DIETY NA WYDRUKACH – MOŻLIWOŚĆ WYŁĄCZENIA MASY POTRAW

Dodaliśmy możliwość wyłączenia masy potraw w diecie oraz na planie tygodniowym diety. Dotyczy to wszystkich szablonów, niezależnie od wybranego formatu (PDF / HTML).

W celu wyłączenia masy potraw w diecie udajemy się do zakładki ‘DIETA’ i przy opcji ‘NAZWY POTRAW’ naciskamy klawisz z literką ‘g’, tak aby go uczynić nieaktywnym. Klawisz ten stanie się szary (zdj. 14). Niebieski klawisz oznacza funkcję aktywną, gramy przy potrawach będą widoczne.

Zdj. 14 Wyłącznik masy potraw w diecie.

Na zdjęciu 15 widać przykładowe potrawy z wyłączoną i włączoną gramaturą przy nazwie.

Zdj. 15 Potrawy z wyłączoną i włączoną gramaturą przy nazwach.

W celu wyłączenia masy potraw na PLANIE TYGODNIOWYM DIETY udajemy się do zakładki ‘PODGLĄD’ i przy opcji ‘PLAN TYGODNIA’ naciskamy klawisz z literką ‘g’, tak, aby go uczynić nieaktywnym. Klawisz ten stanie się szary (zdj. 16). Niebieski klawisz oznacza funkcję aktywną, gramy przy potrawach będą widoczne (zjd. 17).

Zdj 16. Wyłączony widok gramatury przy potrawach w planie tygodnia.

Zdj. 17 Włączony widok gramatury przy potrawach w planie tygodnia.

4. LISTA ZAKUPÓWMOŻLIWOŚĆ POBRANIA PDF, WYDRUKU I WYSYŁKI POPRZEZ E-MAIL, NIEZALEŻNIE OD DIETY

Wprowadziliśmy nowe możliwości związane z listą zakupów . Od teraz można łatwo pobrać tylko listę zakupów w formacie PDF lub skopiować ją do edytora tekstu z formatu HTML. Można także, bezpośrednio z obu rodzaju formatów (PDF / HTML), wydrukować listę zakupów, bądź wysłać ją bezpośrednio na maila pacjenta. Funkcje te są dostępne na oknie konfiguracji wydruku diety w zakładce ‘LISTA ZAKUPÓW’ (zdj 18 i 19).

Zdj. 18  Nowe funkcje na oknie konfiguracji listy zakupów – format PDF.

 Zdj. 19 Nowe funkcje na oknie konfiguracji listy zakupów – format HTML.

5. PRACA W GRUPIE – WAŻNE ZMIANY

Wraz z aktualizacją programu do wersji 65 wprowadziliśmy możliwość korzystania z zagranicznych produktów w ich oryginalnej pisowni. Przykładowo sytuacja ta będzie miała zastosowanie dla bazy norweskiej oraz niemieckiej. Konsekwencją tej zmiany jest zmiana sposobu zapisu diet. Bardzo ważną rzeczą jest, aby osoby pracujące w grupie i wymieniające się produktami, potrawami, pacjentami i dietami, miały tę samą wersję programu. W przeciwnym razie wymiana danych będzie nieprawidłowa. Zmiana ta tyczy się również osób pracujących indywidualnie, a korzystających z Centrum Wymiany Diet.

Co to oznacza w praktyce:

Osoba, która pracuje z niższą wersją, niż 65 (najnowsza aktualizacja), a która otrzyma do sprawdzenia dietę wykonaną w wersji 65, nie otworzy jej prawidłowo. Podobnie rzecz będzie wyglądała z importem produktów, potraw i pacjentów.

Najnowsza wersja (65) natomiast będzie otwierała i prawidłowo czytała diety wykonane w niższych wersjach programu. To samo tyczy się importu produktów, potraw i pacjentów.

mm

Autor: Wioleta Stefaniak

mgr Wioleta Stefaniak – dietetyk w zespole Alianta, absolwentka Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz Wszechnicy Polskiej Szkoły Wyższej na kierunku filologia niemiecka. Aktywna uczestniczka wielu projektów, konferencji i szkoleń z zakresu dietetyki oraz żywienia. Jej praca magisterska została wyróżniona w konkursie na najlepszą pracę licencjacką i magisterską. Cały czas poszerza swoje horyzonty. Członek Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. W wolnych chwilach pije dobrą kawę, czyta książki, zgłębia tajniki szydełkowania i ogląda programy kulinarne.