Jakie są wymagania sprzętowo-systemowe, aby móc pracować z Aliantem?

Minimalne wymagania sprzętowo-systemowe przedstawiają się następująco:

– środowisko Microsoft Windows 7/10 (polska wersja);
– komputer z procesorem Intel Core i3 (zalecane: i5, i7 lub wyższy);
– pamięć RAM 4GB (zalecane 8GB);
– karta graficzna o minimalnej rozdzielczości 1366 x 768. Zalecaną rozdzielczością jest rozdzielczość 1920×1080 (Full HD);
– dysk systemowy: min. 250 – 500 GB;
– przeglądarka Adobe Acrobat Reader DC ustawiona jako domyślna do otwierania plików typu .pdf;
– zainstalowane systemowe biblioteki ‘Microsoft Access Database Engine’ 32 bitowe.

Pamiętaj:
Twój komfort pracy zależy od posiadanego sprzętu. Czym lepszy sprzęt od przedstawionej specyfikacji, tym większa wydajność i komfort pracy.
Podczas pracy z Aliantem system Windows uruchamia system do zarządzania bazą danych i do przechowywania – buforowania dużej ilości danych – i tutaj pojawiają się dużo większe wartości obszarów pamięci. Warto również pamiętać o częstych aktualizacjach Windows oraz innych aplikacji, co stale zwiększa zajętość dysków. Dyski które na dzisiaj mogą wydawać się dużymi już za parę miesięcy mogą zostać zapełnione. Doradzając wymaganą przestrzeń dyskową chcemy zapewnić komfort pracy nie tylko na pierwszy miesiąc pracy z programem. Przyrost danych w programie Aliant jest znikomy w porównaniu z systemem.

Czy dane moich pacjentów i diety znajdują się w Internecie?

Twoi Pacjenci, produkty i potrawy oraz diety znajdują się na dysku Twojego komputera (nie w Internecie) i tylko Ty masz do nich dostęp. Dzięki tak innowacyjnemu rozwiązaniu praca jest szybka i niezależna od przeciążeń Internetu oraz innych osób pracujących równolegle z programem, a dane pacjentów bezpieczne.

Co to jest klucz licencyjny?

Klucz licencyjny należy do szyfrujących kluczy sprzętowych i stanowi alternatywę do szyfrowania dysków. Nie jest on nośnikiem pamięci i nie można zapisywać na nim żadnych danych. Zabezpiecza bazę danych przed dostępem niepowołanych osób i ogranicza pracę do 1 stanowiska w danym momencie. Bez klucza korzystanie z programu Aliant jest niemożliwe. W czasie pracy z Aliantem klucz licencyjny musi być wpięty do gniazda usb.

Czy do pracy z Aliant potrzebuję dostępu do Internetu?

Z programu Aliant można korzystać offline. Brak Internetu uniemożliwi skorzystanie z następujących funkcjonalności:

  • automatyczne aktualizacje programu
  • automatyczne aktualizacje bazy produktowej
  • możliwość wymiany potrawami za pośrednictwem Centrum Wymiany Potraw
  • możliwość wymiany dietami za pośrednictwem Centrum Wymiany Diet
  • wykonanie kopi bazy danych w chmurze,
  • wysyłka diety i listy zakupów mailem bezpośrednio z programu,
  • wysyłka wiadomości z sugestią rozwoju lub zgłoszeniem problemu bezpośrednio z programu.

Klucz licencyjny został zgubiony lub uszkodzony. Czy otrzymam nowy klucz?

Oferujemy wymianę klucza w sytuacji jego uszkodzenia, zgubienia lub kradzieży.

Koszt wydania nowego klucza wynosi 40 zł netto + koszt przesyłki (15 zł netto). Łączny koszt brutto wynosi 67,65 zł brutto.

Co to jest pakiet Asysta 12 m-cy?

Pakiet Asysta 12 m-cy dotyczy użytkowników licencji bezterminowych. Przysługuje wszystkim użytkownikom licencji bezterminowych przez pierwsze 12 m-cy użytkowania programu. Umożliwia dostęp do wsparcia technicznego, aktualizacji programu (ulepszenia, poprawa błędów), aktualizacji baz produktowych. Oferujemy swoją pomoc w obszarach związanych z instalacją, reinstalacją, obsługą programu, aktualizacjami lub pomysłami na ulepszenie programu. Po pierwszych 12 miesiącach istnieje możliwość wykupienia pakietu Asysta na kolejne 12 m-cy.

Licencja okresowa zawiera Pakiet Asysta.

W jaki sposób mogę skorzystać z pomocy technicznej?

W sprawach dotyczących problemów technicznych związanych z instalacją, reinstalacją, obsługą programu, aktualizacjami lub pomysłami na ulepszenie programu prosimy o kontakt pod adresem pomoc[at]aliant.com.pl lub o wysyłkę wiadomości bezpośrednio z Alianta.

Na wszystkie zgłoszenia odpowiadamy do 24 godzin. W przypadku weekendu lub innych dni wolnych – maksymalnie w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu wolnym od pracy.

W jaki sposób zamówić program Aliant?

W celu zamówienia licencji na oprogramowanie Aliant skontaktuj się z wybranym przedstawicielem handlowym. Formą płatności jest przedpłata przelewem na podany rachunek bankowy sprzedawcy. Zamówiona licencja oprogramowania wraz z kluczem licencyjnym usb jest wysyłana za pośrednictwem firmy kurierskiej.

Zamówienie na program złożone. Co otrzymam w przesyłce?

Przesyłka zawiera klucz licencyjny. Wewnątrz okładki cd podana jest informacja, skąd w Internecie należy pobrać najnowszy instalator programu, w celu instalacji programu.

Czy Aliant powiadomi mnie o terminie wygaśnięcia licencji?

Tak, na 14 dni przed terminem wygaśnięcia licencji pojawi się komunikat informujący o zbliżającym się terminie wygaśnięcia ważności licencji.

Jak mogę opłacić abonament licencyjny na kolejne 6 m-cy?

Płatnościami za odnowienia licencji okresowych zajmuje się nasz dystrybutor czyli firma Cambridge-Diagnostics. Informację na temat odnowień można uzyskać pod adresem e-mail aliant[at]cambridge-diagnostics.pl lub telefonicznie u wybranego przedstawiciela handlowego Cambridge-Diagnostics. Po dokonaniu zapłaty dostęp do programu Aliant zostanie aktywowany oraz zostanie przesłana faktura VAT (przez sprzedawcę).

Czy mogę pracować na wielu urządzeniach?

Tak, można pracować na wielu urządzeniach. Program można zainstalować na dowolnej liczbie urządzeń (komputer, laptop), ale w jednym  czasie można korzystać z jednej instalacji. Koncepcja pracy zakłada wymianę danych miedzy stanowiskami za pośrednictwem chmury lub przenośnych urządzeń USB (pen, przenośny dysk), z tego względu, iż baza danych znajduje się na dysku komputera, a nie w Internecie. Kopia bazy danych zawiera komplet informacji potrzebnych do pracy (pacjenci, produkty, potrawy, diety, zdjęcia do potraw).

Przetestuj nasz program

Bezpłatnie i bezterminowo

Porozmawiajmy

Odpowiemy na każde Twoje pytanie