Skip to main content
Polityka prywatności
Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch na stronie i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies?

Wegetarianizm. Diety roślinne w teorii i praktyce.

By 27 września 201723 marca, 2022szkolenie, Wydarzenia

Agenda szkolenia:

  1. Motywy przejścia na diety wege
  2. Rodzaje diet wege + omówienie (czym się charakteryzują, popularyzatorzy, etc.)
  3. Mity na temat diet wege – czyli znane wątpliwości dotyczące tych diet + merytoryczne uzasadnienie
  4. Makroskładniki na diecie wege (z naciskiem na wegańską – najbardziej eliminacyjną)
    1.  Białko
    2. Tłuszcze
    3. Węglowodany
  5. Mikroskładniki na diecie wege (z wyszczególnieniem tych, na które należy zwrócić szczelną uwagę na diecie bez mięsa, jak Fe, Zn, Ca etc.)
  6. Suplementacja na diecie wege – czyli co jest niezbędne, a bez czego można się obyć
  7. Systemy żywieniowe na dietach wege (czyli czy możliwa jest dieta low carb etc.)
  8. Dieta wege dla sportowców (znani sportowcy na wege dietach, jak bilansować dietę dla sportowca, czy jakieś suplementy mogą mieć szczególne znaczenie) + przykładowy jadłospis jednodniowy dla sportowca
  9. Dieta wege dla dzieci i kobiet w ciąży – najważniejsze informacje nt. modyfikacji diety roślinnej w powyższych przypadkach + przykłady jadłospisów
  10.   Dieta roślinna w chorobach – kiedy ma potencjał leczniczy a kiedy może być problematyczna (choroby cywilizacyjne, tarczyca, IBS, itp.)
mm

Autor: Wioleta Stefaniak

mgr Wioleta Stefaniak – dietetyk w zespole Alianta, absolwentka dietetyki w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz filologii niemieckiej we Wszechnicy Polskiej Szkole Wyższej. Aktywna uczestniczka wielu projektów, konferencji i szkoleń z zakresu dietetyki oraz żywienia. Jej praca magisterska została wyróżniona w konkursie na najlepszą pracę licencjacką i magisterską. Cały czas poszerza swoje horyzonty. Członek Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. W wolnych chwilach pije dobrą kawę, czyta książki, zgłębia tajniki szydełkowania i ogląda programy kulinarne.