Polityka prywatności
Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch na stronie i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies?

Polityka prywatności i plików cookies

Dzień dobry!

Jeżeli tutaj trafiłeś/trafiłaś, to niezawodny znak, że cenisz swoją prywatność. Doskonale to rozumiemy, dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie ten dokument, w którym znajdziesz zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies w związku z korzystaniem ze strony internetowej https://aliant.com.pl

Informacja formalna na początek – administratorem strony jest Anmarsoft Marcin Olech, ul. Lęborska 3b, 80-386 Gdańsk, NIP: 6441887774.

W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z polityką prywatności, w każdej chwili możesz skontaktować się z nami, wysyłając wiadomość na adres kontakt@anmarsoft.eu

Skrócona wersja – najważniejsze informacje

Dbamy o Twoją prywatność, ale również o Twój czas. Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie skróconą wersję najważniejszych zasad związanych z ochroną prywatności.

  • Kontaktując się z nami, przekazujesz nam swoje dane osobowe, a my gwarantujemy Ci, że Twoje dane pozostaną poufne, bezpieczne i nie zostaną udostępnione jakimkolwiek podmiotom trzecim bez Twojej wyraźnej zgody.
  • Powierzamy przetwarzanie danych osobowych tylko zaufanym partnerom oraz sprawdzonym i zaufanym podmiotom świadczącym usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych.
  • Korzystamy z narzędzi analitycznych Google Analytics, które zbierają informacje na temat Twoich odwiedzin strony, takie jak podstrony, które wyświetliłeś, czas, jaki spędziłeś na stronie czy przejścia pomiędzy poszczególnymi podstronami. W tym celu wykorzystywane są pliki cookies firmy Google LLC dotyczące usługi Google Analytics. W ramach mechanizmu do zarządzania ustawieniami plików cookies masz możliwość zadecydowania, czy w ramach usługi Google Analytics będziemy mogli korzystać również z funkcji marketingowych, czy nie.
  • Zapewniamy możliwość korzystania z funkcji społecznościowych, takich jak udostępnianie treści w serwisach społecznościowych oraz subskrypcja profilu społecznościowego. Korzystanie z tych funkcji wiąże się z wykorzystywaniem plików cookies administratorów serwisów społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Google+, Instagram, Pinterest.

Jeżeli powyższe informacje nie są dla Ciebie wystarczające, poniżej znajdziesz dalej idące szczegóły.

Dane osobowe

Administratorem Twoich danych osobowych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych jest  Anmarsoft Marcin Olech, ul. Lęborska 3b, 80-386 Gdańsk, NIP: 6441887774

Cele, podstawy prawne oraz okres przetwarzania danych osobowych wskazane są odrębnie w stosunku do każdego celu przetwarzania danych (patrz: opis poszczególnych celów przetwarzania danych osobowych poniżej).

Uprawnienia. RODO przyznaje Ci następujące potencjalne uprawnienia związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:

1) prawo dostępu do danych osobowych,
2)prawo do sprostowania danych osobowych,
3) prawo do usunięcia danych osobowych,
4)prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
5)prawo do wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
6) prawo do przenoszenia danych,
7)prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
8)prawo do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli takową zgodę wyraziłeś.

Zasady związane z realizacją wskazanych uprawnień zostały opisane szczegółowo w art. 16 – 21 RODO. Zachęcamy do zapoznania się z tymi przepisami. Ze swojej strony uważamy za potrzebne wyjaśnić Ci, że wskazane powyżej uprawnienia nie są bezwzględne i nie będą przysługiwać Ci w stosunku do wszystkich czynności przetwarzania Twoich danych osobowych. Dla Twojej wygody dołożyliśmy starań, by w ramach opisu poszczególnych operacji przetwarzania danych osobowych wskazać na przysługujące Ci w ramach tych operacji uprawnienia.

Podkreślamy, że jedno z uprawnień wskazanych powyżej przysługuje Ci zawsze - jeżeli uznasz, że przy przetwarzaniu Twoich danych osobowych dopuściliśmy się naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych, masz możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Zawsze możesz również zwrócić się do nas z żądaniem udostępnienia Ci informacji o tym, jakie dane na Twój temat posiadamy oraz w jakich celach je przetwarzamy. Wystarczy, że wyślesz wiadomość na adres kontakt@anmarsoft.eu. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, by interesujące Cię informacje zostały wyczerpująco przedstawione w niniejszej polityce prywatności. Podany powyżej adres e-mail możesz wykorzystać również w razie jakichkolwiek pytań związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.

Bezpieczeństwo. Gwarantujemy Ci poufność wszelkich przekazanych nam danych osobowych. Zapewniamy podjęcie wszelkich środków bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych wymaganych przez przepisy o ochronie danych osobowych. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.

Wykaz powierzeń. Powierzamy przetwarzanie danych osobowych następującym podmiotom:

  1. Cambridge Diagnostics Sp. z o. o – zaufany partner (dystrybutor naszego oprogramowania komputerowego) - w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie lub przedłożenie oferty, o ile było takie zapytanie, usługi w zakresie sprzedaży licencji oprogramowania Aliant, zarządzania licencjami oprogramowania Aliant oraz wsparcie użytkowników oprogramowania Aliant

Wszystkie podmioty, którym powierzamy przetwarzanie danych osobowych gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa.

Cele i czynności przetwarzania

Kontakt e-mailowy. Kontaktując się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej, w tym również przesyłając zapytanie poprzez formularz kontaktowy, w sposób naturalny przekazujesz nam swój adres e-mail jako adres nadawcy wiadomości. Ponadto, w treści wiadomości możesz zawrzeć również inne dane osobowe.

Twoje dane są w tym przypadku przetwarzane w celu kontaktu z Tobą, a podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda wynikające z zainicjowania z nami kontaktu. Podstawą prawną przetwarzania po zakończeniu kontaktu jest usprawiedliwiony cel w postaci archiwizacji korespondencji na potrzeby wewnętrzne (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

Treść korespondencji może podlegać archiwizacji i nie jesteśmy w stanie jednoznacznie określić, kiedy zostanie usunięta. Masz prawo do domagania się przedstawienia historii korespondencji, jaką z nami prowadziłeś (jeżeli podlegała archiwizacji), jak również domagać się jej usunięcia, chyba że jej archiwizacja jest uzasadniona z uwagi na nasze nadrzędne interesy, np. obrona przed potencjalnymi roszczeniami z Twojej strony.

Pliki cookies i inne technologie śledzące

Nasza strona, podobnie jak niemal wszystkie inne strony internetowe, wykorzystuje pliki cookies, by zapewnić Ci najlepsze doświadczenia związane z korzystaniem z niej.

Cookies to niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (np. komputerze, tablecie, smartfonie), które mogą być odczytywane przez nasz system teleinformatyczny.

Korzystamy wyłącznie z cookies podmiotów trzecich.

Więcej szczegółów znajdziesz poniżej.

Zgoda na cookies. Podczas pierwszej wizyty na stronie wyświetlana jest Ci informacja na temat stosowania plików cookies wraz z pytaniem o zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Zawsze możesz zmienić ustawienia cookies z poziomu swojej przeglądarki albo w ogóle usunąć pliki cookies. Pamiętaj jednak, że wyłączenie plików cookies może powodować trudności w korzystaniu ze strony, jak również z wielu innych stron internetowych, które stosują cookies.

Cookies podmiotów trzecich. Nasza strona, podobnie jak większość współczesnych stron internetowych, wykorzystuje funkcje zapewniane przez podmioty trzecie, co wiąże się z wykorzystywaniem plików cookies pochodzących od podmiotów trzecich. Wykorzystanie tego rodzaju plików cookies zostało opisane poniżej.

Analiza i statystyka. Wykorzystujemy cookies do śledzenia statystyk strony, takich jak liczba osób odwiedzających, rodzaj systemu operacyjnego i przeglądarki internetowej wykorzystywanej do przeglądania strony, czas spędzony na stronie, odwiedzone podstrony etc. Korzystamy w tym zakresie z Google Analytics, co wiąże się z wykorzystaniem plików cookies firmy Google LLC. W ramach mechanizmu do zarządzania ustawieniami plików cookies masz możliwość zadecydowania, czy w ramach usługi Google Analytics będziemy mogli korzystać również z funkcji marketingowych, czy nie.

Narzędzia społecznościowe. Zapewniamy możliwość korzystania z funkcji społecznościowych, takich jak udostępnianie treści w serwisach społecznościowych oraz subskrypcja profilu społecznościowego. Korzystanie z tych funkcji wiąże się z wykorzystywaniem plików cookies administratorów serwisów społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Google+, Instagram, Pinterest.

Logi serwera

Korzystanie ze strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest strona. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera.

Logi obejmują m.in. Twój adres IP, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym z jakiego korzystasz. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.

Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane przez nas w celu Twojej identyfikacji.

Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.

W związku ze zbliżającym się 25.05.2018 r., wejściem RODO, czyli unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, zaprosiłam do rozmowy prawnika Wojciecha Wawrzaka z praKreacja.pl, który postara się odpowiedzieć na najbardziej nurtujące dietetyków pytania.

Anna Olech: Jako dietetyk – czy i dlaczego muszę wdrożyć w swoim gabinecie RODO?

Wojciech Wawrzak: W zasadzie odpowiedź w przypadku dietetyka nie różni się szczególnie od innych branż. W RODO chodzi o ochronę danych osobowych. Niezależnie czy jesteśmy dietetykiem, aptekarzem, dentystą, prawnikiem, mechanikiem samochodowym etc., jeżeli przetwarzamy w związku ze swoją działalnością dane osobowe, powinniśmy wywiązać się z obowiązków, jakie RODO na nas w związku z tym nakłada. Ponadto, odchodząc już od samego RODO, coraz częściej klienci zaczynają przywiązywać wagę do ochrony danych osobowych i odpowiednie podejście przedsiębiorcy do tego tematu pozwoli na budowanie pozytywnego wizerunku.

A.O.: Obowiązki wewnętrzne – od czego zacząć przygotowania?

W.W.: Od zastanowienia się, jakie dane przetwarzamy oraz w jakim celu. To zastanowienie się powinno prowadzić do stworzenia rejestru czynności przetwarzania, czyli dokumentu, w którym opiszemy wszystkie procesy przetwarzania danych osobowych. Przykładowo, stwierdzamy, że przetwarzamy dane klientów. Pośród tych danych znajduje się imię i nazwisko, wiek, adres zamieszkania, numer PESEL, numer telefonu, adres e-mail. Dane przetwarzamy w celu świadczenia usług. Nie udostępniamy ich podmiotom trzecim, ale powierzamy dostawcy systemu CRM w chmurze, z którego korzystamy. Dostęp do tego systemu zabezpieczony jest użytkownikiem i hasłem. Mamy również drugi faktor, czyli logowanie wymaga podania kodu przesyłanego w wiadomości sms. I tak dalej, i tak dalej. Diagnozujemy wszystkie czynności przetwarzania i opisujemy je jak najbardziej szczegółowo. To taki nasz bazowy dokument, który pozwoli zorientować się, jakie w ogóle dane posiadamy.

Wzór rejestru czynności przetwarzania danych osobowych, wraz z przykładem jego wypełnienia odnajdziesz w Pakiecie RODO dla dietetyków, dostępnym tutaj.

A.O.: Co muszę zrobić, gdy powierzam dane pacjentów innym podmiotom?

W.W.: Jeżeli do danych, które zbieramy, mają dostęp, choćby potencjalny, inne podmioty, bo np. korzystamy z jakiegoś systemu on-line, w którym przetwarzane są gromadzone przez nas dane, to musimy z tym podmiotem zawrzeć umowę powierzenia. Po co? W uproszczeniu po to, by zobowiązać ten podmiot do należytego postępowania z danymi. Po to, by mieć pewność, że będzie on stosował odpowiednie środki w celu ochrony powierzonych danych, że będzie nas informował o ewentualnych naruszeniach i pomagał w realizacji uprawnień osób, których dane przetwarzamy. Taka umowa jest po prostu w naszym interesie.

Wzór wykazu powierzeń oraz wzór umowy powierzenia danych osobowych wraz z komentarzami dotyczącymi jej wypełnienia odnajdziesz w Pakiecie RODO dla dietetyków, dostępnym tutaj.

A.O.: Jak zabezpieczyć zbierane dane osobowe? Czy potrzebuję do tego jakąś dokumentację?

W.W.: Zabezpieczyć tak, by były bezpieczne. Niby masło maślane, ale tak właśnie w uproszczeniu można opisać filozofię RODO. Rozporządzenie nie wskazuje na żadne konkretne środki. Każe nam się natomiast zastanowić, jakie występują ryzyka związane z przetwarzaniem przez nas danych i wprowadzić takie środki, które te ryzyka ograniczą. Przykładowo, jeżeli mamy dane w formie papierowej w biurze, to powinniśmy trzymać je w metalowej szafce zamykanej przynajmniej na klucz, by nikt niepowołany nie uzyskał do nich dostępu. Jeżeli mamy dane w formie elektronicznej, na dysku komputera, to ten dysk powinien podlegać szyfrowaniu. Alternatywą do szyfrowania dysku są szyfrujące klucze sprzętowe, tak jak jest to np. w przypadku oprogramowania Aliant, bez którego program się nie otworzy. Jeżeli mamy dane w systemie on-line, to wprowadzić silne hasło, a najlepiej drugi faktor (np. kod sms). Dokumentacja nie jest tutaj najważniejsza. Najważniejsze to wdrożyć realnie te środki, a dopiero potem je spisać. Papier przyjmie wszystko, ale nie o to chodzi. Dążymy do realnej ochrony danych osobowych, a nie do pustych słów na papierze.

Posiadanie polityki bezpieczeństwa i instrukcji zarządzania systemami informatycznymi od 25.05.2018 r. nie będzie bezwzględnie konieczne, ale ich posiadanie zawsze będzie dobrą praktyką i dowodem dołożenia należytej staranności w zakresie ochrony danych osobowych.

Wzór polityki bezpieczeństwa i instrukcji zarządzania systemami informatycznymi wraz z komentarzami dotyczącymi ich wypełnienia odnajdziesz w Pakiecie RODO dla dietetyków, dostępnym tutaj.

A.O.: Ewidencjonowanie i zgłaszanie naruszeń – jak do tego podejść?

W.W.: W pierwszej kolejności musimy zastanowić się, w jaki sposób dowiemy się o naruszeniu. Przykładowo, jeżeli zgubimy pendrive z danymi osobowymi, to sprawa jest prosta i ewidentna – wiemy o tym od razu. Ale co, gdy pendrive zgubi pracownik i nie powiadomi nas o tym? Odpowiedzialność spada na nas. Dlatego musimy przeszkolić wszystkie osoby, które przetwarzają dane w zakresie postępowania z danymi osobowymi i pouczyć m.in. o konieczności zgłaszania nam wszelkich sytuacji, kiedy mamy do czynienia z naruszeniem ochrony danych osobowych. W przypadku podmiotów przetwarzających dane, które im powierzyliśmy ponownie ujawnia się znaczenie umowy powierzenia – musimy w umowie wprowadzić obowiązek procesu informowania nas o wszelkich incydentach naruszenia ochrony danych osobowych. Jeżeli już zadbamy o to, by mieć wiedzę o wszelkich naruszeniach, to następnie musimy wypracować jakąś procedurę ich ewidencjonowania, np. w formie tabeli. Dobrze jest również spisywać z każdego incydentu raport, który będzie zawierał szczegóły dotyczące zdiagnozowanego naruszenia. No i na koniec postępowania musimy przewidzieć jakąś procedurę zgłaszania naruszeń organowi nadzorczemu oraz mechanizmu dokonywania oceny, czy konieczne jest poinformowanie również osoby, której dane wyciekły.

Wzór upoważnienia do przetwarzania danych osobowych (dla zatrudnionych pracowników), ewidencja osób upoważnionych, karta szkolenia, dekalog ochrony danych osobowych, ewidencja incydentów naruszeń ochrony danych osobowych oraz raport z naruszenia ochrony danych osobowych wraz z komentarzami dotyczącymi ich wypełnienia odnajdziesz w Pakiecie RODO dla dietetyków, dostępnym tutaj.

A.O.: Czy potrzebuję przeprowadzić ocenę skutków przetwarzania danych?

W.W.: W przypadku dietetyków działających indywidualnie i nieprzetwarzających danych na dużą skalę, taka ocena nie będzie obowiązkowa. Jednak w sytuacji, w której np. jesteśmy dużą placówką i przetwarzamy dane pacjentów na dużą skalę, ocena będzie już obowiązkowa. Generalnie, kwestia konieczności przeprowadzenia oceny podlega różnym interpretacjom. Polecam lekturę tego materiału: https://www.giodo.gov.pl/pl/1520281/10430.

A.O.: Jak traktuje RODO dane wrażliwe? Czy będzie można je nadal zbierać po wprowadzeniu RODO?

W.W.: Tak, dane wrażliwe nadal będzie można zbierać, ale wtedy, gdy spełniona będzie jedna z przesłanek z art. 9 ust. 2 RODO. Najłatwiejszą do zastosowania przesłanką jest w tym przypadku zgoda pacjenta, co oznacza, że warto od każdego pacjenta odebrać na piśmie zgodę na przetwarzanie danych wrażliwych.

A.O.: RODO i obowiązek informacyjny – co to takiego?

W.W.: RODO kładzie nacisk na to, by osoby, których dane przetwarzamy, miały komplet informacji o tym, kto przetwarza ich dane, w jakim celu, przez jakiś czas i jakie uprawnienia mają te osoby w związku z przetwarzaniem ich danych. W związku z tym, mamy w RODO przepisy, które przewidują, jakie konkretnie informacje mamy przekazać użytkownikowi. Nie będę ich tutaj przytaczał, bo wystarczy zajrzeć do samego rozporządzenia – art. 13 i 14 RODO.

Wytyczne dotyczące obowiązku informacyjnego oraz wytyczne dotyczące formularza zamówienia wraz z przykładową klauzulą informacyjną oraz komentarzami odnajdziesz w Pakiecie RODO dla dietetyków, dostępnym tutaj.

A.O.: Pacjentów (w tym dzieci) przyjmuję stacjonarnie – w jaki sposób realizować obowiązek informacyjny?

W.W.: Najłatwiej będzie w formie papierowej. Czyli każdemu pacjentowi wydajemy dokument realizujący obowiązek informacyjny.

A.O.: W przypadku pozyskiwania pacjentów on-line – sytuacja wygląda podobnie?

W.W.: Obowiązek informacyjny powinien być realizowany przy pozyskiwaniu danych. Oznacza to, że w przypadku, gdy dane zbieramy on-line, to powinniśmy zrealizować go już na tym etapie, np. tworząc politykę prywatności, którą użytkownik będzie akceptował w trakcie rejestracji on-line.

A.O.: Jak mogłaby brzmieć przykładowa klauzula informacyjna związana ze zgodą na przetwarzanie danych pacjentów?

W.W.: Czym innym jest klauzula informacyjna, a czym innym zgoda na przetwarzanie danych. Klauzulę informacyjną budujemy na podstawie art. 13 RODO – w przypadku pozyskiwania danych od osoby, której dane dotyczą. W tym zakresie odsyłam właśnie do tego przepisu, który pozwoli krok po kroku skonstruować klauzulę informacyjną. Natomiast gdy chodzi o zgodę, to na przetwarzanie w celu świadczenia usługi zgody mieć nie trzeba, tutaj wystarczającą podstawą jest sama umowa o świadczenie usługi, zawierana choćby w formie ustnej.

A.O.: Czy tę samą klauzulę mogę wykorzystać do wysyłki mailingu lub SMS-ingu?

W.W.: O ile, na przetwarzanie danych, w celu realizacji usługi, zgody mieć nie trzeba, o tyle na działania marketingowe już tak. Zaleca się, by odbierać oddzielną zgodę na każdy kanał komunikacji. Przykładowo: wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię oraz adres e-mail) w celu przesyłania mi za pośrednictwem poczty elektronicznej informacji o nowościach, promocjach i usługach XYZ Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu.

Wytyczne dotyczące newslettera i bazy mailingowej wraz z przykładową klauzulą informacyjną oraz przykładowymi zgodami odnajdziesz w Pakiecie RODO dla dietetyków, dostępnym tutaj.

A.O.: Jak długo muszę przechowywać dokumentację z danymi osobowymi pacjentów?

W.W.: Nie znam szczególnych regulacji dotyczących branży dietetycznej, nie wiem nawet, czy takowe są, czy jest jakiś prawny obowiązek przechowywania dokumentacji dietetycznej. Jeżeli takowego nie ma, to przechowujemy tak długo, jak długo jest to uzasadnione celem. Opracowujemy jakąś politykę retencji danych i przewidujemy np., że jeżeli pacjent nie zjawi się przez okres 2 lat, to usuwamy jego dokumentację. Pod warunkiem oczywiście, że nie ma jakiejś szczególnej regulacji co do okresu koniecznego przechowywania dokumentacji dietetyka.

A.O.: Po co mi Polityka Prywatności na mojej stronie www?

W.W.: Polityka prywatności to sposób na realizację obowiązku informacyjnego. Zawieramy tam wszelkie informacje, jakie RODO nakazuje nam przekazać osobie, której dane zbieramy. Ponadto, w polityce prywatności jest również miejsce na opis stosowanych plików cookies w ramach naszej witryny.

Wzór polityki prywatności i plików cookies wraz z komentarzami dotyczącymi jej wypełnienia odnajdziesz w Pakiecie RODO dla dietetyków, dostępnym tutaj.

A.O.: Czy Pana zdaniem dietetyk powinien mieć certyfikat SSL?

W.W.: Tak, jeżeli na stronie znajdują się formularze, za pośrednictwem których użytkownik przekazuje nam dane osobowe, to powinniśmy wykupić dla domeny certyfikat SSL. Przykładowo Google Chrome od wersji 68, która ukaże się w lipcu tego roku, strony bez ssl będą oznaczane jako niezabezpieczone (ang. not secure), o czym Google poinformował na swoim blogu.

A.O.: Czy otrzymam wsparcie od RODO? Czy planowany kodeks branżowy dla sektora ochrony zdrowia obejmie dietetyków?

W.W.: RODO to tylko akt prawny, żadnego wsparcie nie daje poza swoim tekstem. Kodeksy branżowe zapewne będą powstawać sukcesywnie, ale na ten moment to kwestia przyszłości. RODO rozpoczyna być stosowane od 25.05.2018 r., więc trochę czasu pewnie upłynie, zanim poszczególne branże będą cieszyć się z kodeksów dobrych praktyk.

mm

Autor: Anna Olech

mgr Anna Olech – absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku oraz Podyplomowych Studiów “Poradnictwo żywieniowe i dietetyczne” w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, współtwórca oprogramowania komputerowego Aliant, gospodyni bloga, absolwentka szkoleń i warsztatów w Szkole Fitness Open Mind, miłośniczka Nordic Walking (Instruktor NW Polskiej Federacji Nordic Walking). W wolnych chwilach jeździ na rowerze, czyta książki oraz wyleguje się na plaży.